1.2.11

Caught

Fanget. Ofte føler jeg mig fanget. Fanget, fordi jeg ikke tør. 
Jeg tør ikke altid. 
Altid jeg ikke tør. 
For jeg bange for at træde forkert, for at skuffe. 
Fanget i et vanespind, jeg forsøger at bryde. Bryde og bygget et bedre. 
Ikke let, nærmest uoverskueligt. 
// 
Ligeglad. Jeg vil gerne være ligeglad. .
Det ville gøre min hverdag så meget lettere.
Ligeglad.
Glad uden lige. 
Sætte mit hår, rejse væk. 
Glemme en aftale. Være spontan. 
Spontan. Jeg vil så gerne være glad uden lige.
//
Høretelefoner. Gemt bag. 
Jeg gemmer mig. Ofte - Bag musikken. 
Musikken gør mig tryg. 
Jeg går i takt. 
Ingen ser det.
Ser, at jeg ikke tør, ramme den forkerte takt. 
Taktslag. 1 - 2 - 3 - 4..
//
Bange. For at træde forkert.
Forsøger at indse, at alle træder forkert
somme tider.
Og at det er OK.
OK. 
Det kan vaskes væk, glemmes og erstattes. 
Af nyt. 
//
Neglebidning. At bide negle. 
Jeg bider negle.
Hader det, dem
- mine fingre
- mine negle
Nervøs, er jeg nervøs? 
Nervøs for at træde forkert? 
Hm.
//
Ord. Jeg udtrykker mig bedst på papir.
Mine fingre danser.
Tit uden at vide hvor det fører hen. 
Det letter. 
Letter - flyver.
Dansende fingre.
//
Omsorg. En mangel. 
Bilder mig selv ind, at jeg er glad.
Og det er jeg.
Det er jeg! 
Men inderst, det ingen ser. 
Ser ingen. 
- Ingen ser.
//
Jeg er fanget.
Jeg er lige glad - glad uden lige.
Gemt og bange
med dansende fingre.
Jeg mangler omsorg. 
- også bider jeg negle. 

1 comment:

  1. "Fanget. Ofte føler jeg mig fanget. Fanget, fordi jeg ikke tør.
    Jeg tør ikke altid.
    Altid jeg ikke tør.
    For jeg bange for at træde forkert, for at skuffe.
    Fanget i et vanespind, jeg forsøger at bryde. Bryde og bygget et bedre.
    Ikke let, nærmest uoverskueligt."

    Kender alt for godt den følelse. Frygten for at ikke at blive accepteret eller afvist er ikke nem at slippe af med.

    Ligeglad. Jeg vil gerne være ligeglad. .
    Det ville gøre min hverdag så meget lettere.
    Ligeglad.
    Glad uden lige.
    Sætte mit hår, rejse væk.
    Glemme en aftale. Være spontan.
    Spontan. Jeg vil så gerne være glad uden lige.

    Det kan godt være det er en let løsning, at være ligeglad. Men tro mig, det er på ingen måde tilfredsstillende og det gør dig på ingen måde glad. Der er allerede for få mennesker der gider bekymre sig om andre end sig selv, så jeg håber du bliver ved med at kæmpe for ikke at bliver en ligeglad zombie. =)

    Smukt, dybt digt. Jeg elsker når mennesker giver ord indhold.

    Jeg er ked af jeg ikke fik sagt farvel i lørdags, men tak for en super aften =)

    ReplyDelete